• Vanaf heden ga ik beginnen met het schijven van Blogs per maand i.p.v. per jaar.
• Dit blog zal in de loop van de maand(en) regelmatig bij worden gewerkt. Mensen die geabonneerd zijn op de site-updates krijgen echter alleen bericht van nieuwe blogs. Niet van updates.
• Het laatst bijgewerkte Blog staat overigens altijd boven aan de startpagina.
• Op den duur zullen deze blogs verwerkt gaan worden in het jaaroverzicht.

Aanvullingen en correcties blijven welkom via mail (roy1969apenstaartMac.com), chat, mondeling etc.

Nieuwe hangaar op Teuge:
• Op 1 december werd de nieuwste hangaar in aanbouw gefotografeerd.
• De week er voor is men begonnen met het plaatsen van het eerste deel van het frame.

DSC_47111.jpg

DSC_46171.jpg

• Op 8 december werden onderstaande foto’s gemaakt.

DSC_47091.jpg

DSC_47101.jpg

Mooney verplaatst (maar niet vertrokken):
• Wie de laatste jaren wel eens op Teuge is geweest, kan zich waarschijnlijk nauwelijks meer voorstellen dat het toestel ooit gevlogen heeft en dat het uberhaubt nog kon rollen, maar op zaterdag 8 december werd de Mooney N100HQ dan toch eindelijk weggesleept van zijn plek in het gras.

DSC_46971.jpg

DSC_47011.jpg

• Op 1 april (geen grap) werd er voor het eerst schade geconstateerd, op 12 mei werd  waargenomen dat de propeller verder doorgedraaid is en werd er duidelijk dat de spinner nog meer beschadigd is. Op 14 juli bleek het lampje boven op de romp verwijderd te zijn en deze bleek onder het toestel te liggen. Op zondag 21 oktober was zichtbaar dat het horizontaal geplaatste stuk tape door was “gesneden” en leek het er in de cockpit op dat er iemand rond heeft gekeken. Of er daadwerkelijk iets mist is niet bekend. 17  november was het toestel verschoven. Of dit door de wind kwam of anderszins, is niet bekend.

 

N100HQ 194X1.jpg
Archieffoto

 

Registernieuws December 2018:
• Op 1 december werd de registratie van de D-1313 vervangen door PH-1616.
• De D-EOWA krijgt een 155PK motor en werd op 8 december waargenomen als PH-MAF. Ook zal het toestel een nieuw kleurenschema krijgen.
• De PH-WDR krijgt een 160PK motor.
• Bij AMN is de Cessna 182 N747GK voorzien van een parachute-installatie.
• Op 3 december is de PH-SAE vanaf Maastricht aangekomen op Teuge. Op 8 december werd het toestel zonder registratie bij IAS waargenomen.

 

 

Advertenties