F-BOZV Jodel DR-221 Dauphin (77?)
Dit toestel staat nu nog (kaal) in een slijterij in Velp.
Een vleugel is inmiddels afgeleverd op Teuge.
PH-NEW Czech Sport Aircraft PS-28 Cruiser (C0444)
8082
15/04/13 Adventure Flights BV, Heerhugowaard.
22/03/18 Afgeleverd vanaf Texel.
../../18 B.G. van de Bunte.
OY-BIK Reims F172 (1333)
(SE-GKH)
PH-WCM Reims F172 (1333)
28 januari. Eerste vlucht.
Op 1 februari vertrok de “WCM” in gezelschap van de C.182 PH-KRN naar Duitsland voor een verfbeurt.
PH-WDR Piper PA-18-135 Super Cub (18-3852)
2455 R-162, 54-2452
20/12/76 West-Brabantse Aero Club, Woensdrecht.
20/12/76 West-Brabantse Aero Club, Roosendaal.
12/05/80 Tegen de grond gevlogen op Woensdrecht. Link.
30/10/90 J.R. Polderman, Oost-Souburg; J.P. de Voogd, Vlissingen.
30/05/91 I.J. Leemans, Oost-Souburg.
16/06/99 Superwings BV, Hilversum.
31/01/00 Superwings BV, Bussum.
2 juli 2003
22 juni 2008
21/08/12 Groothold BV, Bussum.
20/09/13 C.A.M.M. Neidt, Roosendaal.
Framenummer 18-3856.
• Het toestel vliegt met een Lycoming O-320-A2B motor en is het type dus feitelijk PA-18-150, maar dat werd niet in het N.L.R. aangebracht.
07/12/16 Afgeleverd op Teuge voor B.G. van de Bunte. Te koop.
PH-ZVB Piper PA-18-150 Super Cub (18-7609021)
Bouwjaar 1975.
../../.. N9773P.
../../.. Protezione Civile.
01/06/76 I-BAEB Transavio srl, Milano
../10/09 Opgeslagen geweest vanaf oktober 2009 op Viterbo Tomasao Fabri Air Force Base – LIRV.
23/09/10 Aldo Bidini.
Foto: 23/09/10 Aldo Bidini.
Foto: 23/09/10 Aldo Bidini.
16/12/14 Vertokken uit Italië
17/12/14 Aankomst op Teuge.
09/07/15 B.G. van de Bunte.
08/08/15 De eerste vleugel is bijna klaar.
Daarna volgt nog het nodige aan werkzaamheden.
Het constructieplaatje gaat overgezet worden naar een nieuw grondplaatje.
24 september. De romp is inmiddels opnieuw gespoten. Links twee nieuwe grondplaatjes.
De tweede vleugel is ook opnieuw bespannen.
Zondag 1 november: klaar om gespoten te worden…
04/07/16 Afgeleverd. Wordt (G-ZCUB), G-VCUB.
Foto: via Bert van de Bunte.
16/03/17 G-VCUB Neil John Morgan, Derby.
PH-ZVC Piper PA-18-135 Super Cub (18-3855)
2836 (PH-KNP), R-165, 54-2455
10/04/79 Zuidhollandse Vliegclub, Rotterdam.
17/10/80 Zuidhollandse Vliegclub, Den Haag.
De PH-ZVC 16/03/81 Gerben Tornij.
03/03/87 Zuidhollandse Vliegclub, Voorburg.
15/03/89 Zuidhollandse Vliegclub, Den Haag.
18/01/91 Zuidhollandse Vliegclub, Alphen aan den Rijn.
15/02/93 Aero Lease Amsterdam VoF, Badhoevedorp.
18/03/97 Zuidhollandse Vliegclub, Hazerswoude.
11/03/99 Zuidhollandse Vliegclub, Leiderdorp.
17/05/01 Zuidhollandse Vliegclub, Rijnsburg.
20/05/10 Zuidhollandse Vliegclub, Leiderdorp.
21/11/12 B.G. van de Bunte, Teuge; E.N. Polinder, Doornspijk.
Framenummer 18-3858.
Tot 29.10.1992 was de feitelijke inschrijving als volgt:
Eigenaar: Amerikaanse regering. Houder: KNVvL.
Gebruiker: Zuidhollandse Vliegclub.
Het toestel vliegt met een Lycoming O-320-A2B motor en is het type dus feitelijk PA-18-150, maar dat werd niet in het N.L.R. aangebracht.
19/04/15 Groundloop Foto’s: Peter van Geffen.
26/04/15 Vertrek naar Midden-Zeeland. Foto: Bert van de Bunte.
PH-ZVC 9952
• Op maandag 27 juli keerde de Super Cub PH-ZVC weer terug op Teuge (per aanhanger).
• Donderdag volgde een ground run.
PH-199 Slingsby T.21B Sedbergh (589)
8090
WB926 Slingsby Sedbergh TX1 (589)
RAF. Contract No 6/Acft./3588/c.b.9a.
11/07/49 Afgeleverd. 92 GS, RAF Colerne. 633 GS, RAF Cosford.
Foto: onbekend (via Internet).
14/08/85 North Devon Gliding Club.
BGA3520
HB-1367
15/10/01 Maeder Andrea / Associazione Grifone, Muralto, Locarno.
03/02/11 Registratie doorgehaald.
23/04/13 Vereniging Historic Flights Teuge, Teuge.
Ingeschreven met rompnummer FF1088.
PH-1511 Slingsby T.21B Sedbergh (559)
7962
WB920 Slingsby T.21B Sedbergh (559)
06/08/49 Afgeleverd.
08/01/50 Afgeschreven.
BGA649?
WB920 Empire Test Pilots School. 645 GS, RAF Catterick.
../../78 Opgeslagen op RAF Syerston.
Foto: onbekend (via Internet).
14/08/85 Verkocht.
BGA3221/FFG
Naar Woensdrecht
Naar Teuge ../10/10
19/07/12 B.G. van de Bunte, Teuge. Eigenaar: H. Drijver, Den Haag.
PH-1511
12/06/15 Zwaar beschadigd tijdens de landing.
• Het is te bedoeling om het toestel weer op te bouwen op zolder van de Zanden 19 (boven de zweefvlieggarage) en naar verwachting zal dit ongeveer twee jaar gaan duren.
• Twee verreikers van Zantbelt Verreiker verhuur uit Twello en heeel veel zweefvliegers zorgden er voor dat alles snel en zonder verdere schade boven kwam.
Alles staat binnen. Tijd voor een plan van aanpak…